.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
"در نهایت دولت یک بهانه جدید پیدا می‌کند"

رئیس کمیسیون ویژه مجلس با تاکید بر اینکه دولت در سال اول اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها اصراری بر افزایش درآمد نداشته باشد،گفت: معتقدم اگر هر گونه همراهی هم با دولت صورت گیرد در نهایت دولت یک بهانه جدید پیدا می کند که اجرای قانون را به تاخیر بیندازد.

مصباحی مقدم با اشاره به زمزمه هایی درخصوص منوط کردن اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها به توافق دوباره مجلس و دولت، اظهارداشت: من این حرف را از طرق رسمی نشنیده ام و البته این حرف را به جا هم نمی دانم.

وی افزود: مقام معظم رهبری در سخنرانی مشهد مقدس فرمودند که مجلس و دولت با هم همکاری کنند و دولت باید قانون را اجرا کند بنابراین قانون باید از سوی دولت اجرا شود، و معتقد نیستم که در این زمینه تجدید نظری شود.

رئیس کمیسیون ویژه مجلس درخصوص بحث به رفراندوم گذاشتن موضوع سقف درآمد دولت از هدفمند کردن یارانه ها در سال 89 که از سوی رئیس جمهور مطرح شد ، نیز تصریح کرد: به رفراندوم گذاشتن یک موضوع اشکالی ندارد اما دولت باید برای انجام آن به مجلس لایحه دهد و مجلس این درخواست را بررسی کند و با دو سوم آراء به تصویب برسد. درحالی که همین مجلس به درخواست اولیه دولت مبنی بر کسب درآمد 40 هزار میلیارد تومانی رای مثبت نداد.

مصباحی مقدم در پاسخ به این سئوال که علت این همه اصرار از سوی دولت برای کسب دوبرابری درآمد نسبت به مصوبه مجلس چیست، گفت: پاسخی که دولت در این خصوص ارائه می کند نمایندگان را قانع نمی کند جالب آنجاست که در زمان تصویب قانون هدفمند کردن یارانه ها چنین حساسیتی بر مبلغ 20 هزار میلیارد تومان وجود نداشت و دولت واکنشی نشان نداد حال سئوالی که از دولت باید پرسید این است مگر مجلس در قانون هدفمند کردن یارانه ها همین مبلغ را به تصویب نرساند، چرا در آن زمان اصلا حساسیتی روی مبلغ نشان ندادید؟

وی افزود: من معتقدم اگر هر گونه همراهی هم با دولت صورت گیرد در نهایت دولت یک بهانه جدید پیدا می کند که اجرای قانون را به تاخیر بیندازد.

نماینده تهران در پاسخ به این سئوال که آیا پیش بینی می کند در نهایت دولت بتواند نظرش را به مجلس و نمایندگان تحمیل کند، گفت: در حین بررسی لایحه بودجه 89 با توجه به رایزنی های تعداد زیادی از وزیران با نمایندگان توانستند آراء بسیاری از نمایندگان را با نظر خود موافق کنند، که هنگام رای گیری درخصوص نظر دولت شاهد بودیم که این خواست دولت رای بالایی به دست آورد اما در نهایت نتوانست حد نصاب لازم را داشته باشد و تعداد مخالفان با نظر دولت بیشتر از موافقان بود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: دولت امسال که سال تجربه اجرای این قانون است اصرار بیش از حدی روی افزایش درآمد نداشته باشد . اگر دولت بخواهد مبلغ 40 هزار میلیارد تومانی را کسب کند باید از مردم 52 هزار میلیارد تومان بگیرد واین فشار بسیار زیادی به مردم وارد می کند. معتقدم دولت باید همانگونه که مجلس کارشناسی شده و با احتیاط در تصویب قانون اقدام کرده است، باید عمل کند و اگر بازخورد خوبی را شاهد بودیم دولت مطمئنا همراهی بیشتر مجلس را در این مسیر شاهد خواهد بود.

وی با بیان اینکه پیش بینی من این است که مجلس همچنان روی رایی که به این قانون داده تاکید خواهد کرد، گفت: در گذشته نیز سابقه اصرار دولت روی نظرات خود را شاهد بوده ایم که نظر مجلس را رد کرده است و مجلس در راستای همراهی با دولت مجددا مباحثی که به قانون تبدیل شده است را در صحن علنی مطرح کرده است ./مهر

وی تاکید کرد: بنابراین معتقدم این همه اصرار بی جای دولت به رای خود آن هم جایی که قبلا در موردش این مقدار تاکید نداشته است، با منطق همراه نیست.

محمود احمدی نژاد رئیس جمهور 29 اسفند ماه با حضور در برنامه "سفر به خیر" در سیما در خصوص قانون مصوب مجلس برای هدفمند کردن یارانه ها طی سخنانی اظهارداشت: متاسفانه برخی نمی خواهند این طرح اجرا شود، لذا پیشنهاد می کنم موضوع را به همه پرسی بگذاریم .

با نحوه تصویب لایحه هدفمند سازی یارانه ها در مجلس مردم ضرر می کنند ، راه حل این است که از مردم بخواهیم که آیا می خواهند این قانون اجرا شود یا نه و موضوع را به همه پرسی بگذاریم. نباید دولت را به انجام کاری که به ضرر مردم است مکلف کرد. دولت کاری را که به ضرر مردم باشد اجرا نمی کند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.071 seconds.